Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

Stopki (Signatures) - Projektowanie

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 03 lutego 2004r.

Niedoceniane narzędzie reklamy.

Stopki, czy jak kto woli podpis lub sygnaturka. Twoje małe stopki są niedocenianym, darmowym i potężnym narzędziem marketingowym. Często wysyłamy listy do znajomych, do różnych firm i instytucji, w celu dowiedzenia się więcej na temat interesującej nas kwestii. Również tą standardową komunikację można wzbogacić o nasze reklamy.

Oczywiście nie są to reklamy, które przyćmiewają list, który napisaliśmy. Na myśli mam tutaj zwykłe podpisy. Imię i nazwisko wraz z krótkim opisem i adresem url. Wstawianie ich nie wydłuża nam czasu pisania. Zazwyczaj w prosty sposób możemy zdefiniować kilka podpisów w naszym programie pocztowym, które następnie jednym kliknięciem będą wstawiane w list, wybór podpisu zależy od miejsca oraz osób, do których piszemy. A jeśli nie chcesz wstawiać za każdym razem sygnaturki z „męczącej listy wyboru ;-)”, zdefiniuj jeden, który będzie automatycznie się wstawiał po kliknięciu „Wyślij”.

Pozdrawiam
Łukasz Sebestyański
Exploder.pl - Projektowanie stron dla biznesu
http://wwww.exploder.pl | mailto:info@exploder.pl

Powyższa stopka to standardowy tekst. Przede wszystkim nie drażni i nie wzbudza powszechnej niechęci do reklamy.

Kwestia techniczna. Jak zauważyłeś adresy www oraz e-mail podaję wraz z „http://” oraz „mailto:” Mimo, ze większość programów pocztowych obsługuje automatycznie adresy, robiąc z nich odnośniki. Może się zdarzyć, że ktoś używa starszej wersji lub mniej popularnego programu pocztowego. Dotyczy to również wszystkich klientów pocztowych online.

W stosunku do bliższych znajomych, lub w momencie, kiedy sytuacja na to pozwala, swoją małą sygnaturkę można przeobrazić w Post Scriptum.

Pozdrawiam
Łukasz

PS.
Ostatnio przeczytałem bardzo dobry tekst na temat promocji w polskich wyszukiwarkach. http://wyszukiwarki.exploder.pl. Dzięki niemu podniosłem w nich swoją pozycję, myślę że Tobie też się przyda.

Teraz jeszcze trochę liczb, abyś w pełni poczuł ich moc. Wyobraź sobie, że dziennie wysyłasz średnio 5 e-maili. Tygodniowo to 35 darmowych reklam. Miesięcznie 140. Rocznie to już ponad 1600 wiadomości z Twoją reklamą. Im więcej masz znajomych, im dłużej prowadzisz działalność w Internecie ta liczba będzie stale rosła i rosła.

E-mail nie jest jedynym miejscem gdzie warto wstawiać swoje podpisy. Wypowiadasz się na różnych forach dyskusyjnych, listach mailingowych. W przypadku forum dyskusyjnego w trakcie nawiązywania konkretnej rozmowy uzyskujesz nieograniczoną ilość wyświetlania własnego podpisu. Jeśli temat będzie popularny, Twoje wypowiedzi sensowne, skuteczność podpisów będzie o wiele większa.

Morał? Wszędzie tam gdzie możesz wstawiaj swoje stopki.


Wykorzystaj artykuł w swoich publikacjach
Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki