Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

Świadomy Marketing

Jak optymalizować skuteczność swoich stron i mieć świadomy wpływ na rezultat (zyski) ?

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 04 maja 2004r.

Testowanie to największy sekret najlepszych doradców ds. marketingu. Oni dobrze wiedzą, że wyrzucanie ton pieniędzy na reklamę bez poprzedzenia jej kampanią testową mija się z celem, a wielokrotny manewr olbrzymimi krokami zwiastuje klęskę finansową jak i całej kampanii.

Zainwestowane pieniądze w reklamę, choć z Twojego punktu widzenia są inwestycją to z punktu widzenia skuteczności strony jak i całej oferty, mogą to być pieniądze wyrzucone w przysłowiowe błoto.

Czasami docelowa grupa odbiorców w której pokładasz wielką nadzieję może okazać się nietrafna. Jak również grupa, którą całkowicie odstawiasz na bok może okazać się źródłem Twoich większych zysków.

„Najważniejsze słowo w słowniku reklamy to TEST. Jeśli zrobisz wstępne testy produktu wśród klientów i zrobisz wstępne testy swoich reklam, poradzisz sobie na rynku.”

David Ogilvy, właściciel jednej z największych agencji reklamowych na świecie - Ogilvy.com

Badanie skuteczności opiera się na testach. Same nagłówki potrafią podnieść skuteczność stron nie rzadko o 100% a nawet więcej!

Na skuteczność wpływa także ogólny wygląd strony. Grafika i jej rozmiar. Graficzne wyznaczniki. Duże znaczenie mają takie elementy jak czcionka i jej rozmiar, szerokość tekstu na stronie, akapity. Powiększenie pierwszej litery akapitu. Kolor i pogrubianie.

Odjęcie jak i dodanie poddanych wątpliwości elementów przekłada się na skuteczność.

„Nigdy nie przestawaj testować a Twoje reklamy nigdy nie przestaną się poprawiać”

David Ogilvy

Test rozwiewa wątpliwości.

Każde wątpliwości, które towarzyszą nam przy ocenianiu, czy strona jest dobra i efektywna można rozwiać za pomocą testu.
Tak to proste i zaniedbane działanie pozwoli nieustannie sprawdzać i ulepszać własne strony i oferty reklamowe.

„Możesz nie wierzyć, ale tak proste czynności zmieniają nieprawdopodobnie poziom Twoich dochodów. Dlaczego? Ponieważ mniej niż 1% biznesów w Polsce i na świecie skrupulatnie testuje swój marketing”

- Piotr Majewski - Redaktor jedynego tak rozbudowanego serwisu o praktycznym marketingu. Nowe Oknohttp://www.exploder.pl/piotr

Mogę Cię zapewnić co do jednego. Większość kampanii reklamowych, które ponoszą klęskę zawdzięczają ją nieskutecznym stronom WWW. Jeśli uda Ci się poznać skuteczność własnych stron wtedy możesz przyznać, że każdy wydatek na reklamę jest inwestycją.


Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki